יום שני, 4 בינואר 2016

סיפור אהבה שלי למנשאים: אהבה שלא נגמרת


שמי אירה אביב, אני בת 34, יש לי 2 בנות: מיאה (2008) ויומי (2011)


למה החלטתי לעסוק במנשאים? 

הסיפור שלי התחיל בשנת 2008 כשנולדה הבת שלי מיאה.




הכרות שלי עם מנשא החלה בדרך הנפוצה: קיבלתי מתנה לכבוד הולדת בתי מנשא מבד נמתח. 

חייבת לציין, שבתי נולדה פגית במשקל קטן ולא היתה מסכימה להיות לבד אפילו לרגע. היא כל הזמן היתה על הידיים שלי. היא לא היתה מוכנה לישון במיטה שלה. התינוקת ינקה בלי סוף, ואני הייתי פשוט גמורה להחזיק אותה שעות על הידיים. לא יכלתי לאכול או ללכת לשירותים.
לא היתה לי שום עזרה. הייתי צריכה לעשות עם זה משהו.

נכנסתי לאינטרנט ליוטוב ומצאתי סרטונים שמלמדים לקשור מנשא מבד נמתח.
התחלתי לתרגל. איכשהו הצלחתי. אף אחד לא הראה לי ולא לימד אותי, פשוט לא היה אז מישהו לידי שיכול היה ללמד אותי.

ולכן זה נראה ככה:


החיים שלי השתנו מיד וב 180 מעלות.

מהר מאוד גיליתי שתינוקת שלי כשהיא במנשא רגועה  ולא בוכה, שנוח לי להניק בתוך המנשא.
שאני לא צריכה להחזיק אותה כל הזמן על הידיים, ועם זאת היא תמיד איתי, מרגישה את חום גופי ושומעת את פעימות הלב המרגיעות. 

כמו כן גיליתי שאני יכולה חופשי לעלות ולרדת במדרגות, לטייל על דשא או חול, ללכת לכל מקום שאני רוצה בלי להפרד מהילדה -  לדואר, לטיפת חלב, לסיבוב בקניון, ואפילו לבית קפה. וגם לנסוע ברכבת או אוטובוס ושאין צורך לסחוב איתי לכל מקום את העגלה. זה היה מדהים.

והכי נוח - התינוקת ישנה וינקה במנשא בנחת ובנוחות, ואני בזמן הזה הייתי פנויה לעיסוקים שלי.


לא הפסקתי להודות לקרובת משפחה שנתנה לנו את המנשא.

ילדתי הקטנה גדלה וצברה משקל.
בשלב מסויים הרגשתי שהבד הנמתח נמתח יותר מידי, שחם לי איתו, 3 שכבות של בד עם תוספת סינטטית זה לא בדיוק לוקסוס לקיץ לשנו. שהוא ארוך מידי ולא נוח לקשירה. יצאתי לחפש פתרון באינטרנט ואכן מצאתי! גיליתי מנשא מבד ארוג.

רוב האוכלוסיה בארץ לא מכירה מנשא מבד ארוג, לא משתמשת בו ואפילו לא שמעה עליו. רק קבוצה קטנה של מקצוענים אמיתיים מכירים אותו מקרוב, אליהם מיד ניגשתי ולמדתי להשתמש במנשא מבד ארוג.

מנשא מבד ארוג הראשון שלנו: דולצ'ינו באלי



ומעכשיו התחלתי להינות, אבל להינות ממש. מנשא מבד ארוג איפשר לי קשירה מהירה ופשוטה עם שכבה אחת של בד בלבד. זה היה נוח יותר וגם נראה יפה.
הצטערתי רק על דבר אחד: למה לא ידעתי עליו קודם?!


כמובן מיד שעברתי למנשא הארוג, חשבתי לעצמי: המנשא הוא בשימוש יום יומי ואני לא יכולה להיות בלעדיו אפילו שעה. לכן יש לי צורך במנשא נוסף, כדי שאוכל לפחות להכניס אחד מהם לכביסה. כך רכשתי את המנשא השני:



אבא שלנו לא אהב את הקישרות, לכן בשביל אבא בעיקר רכשנו את הילקוט ארגו, גם אני השתמשתי בו במקרים מסויימים:


זמן קצר לאחר מכן היה לי יום הולדת וקניתי מנשא שלישי - איך אפשר שלא לפנק את עצמי? 

בשלב זה מכרנו את העגלה שלא היתה בשימוש כבר מזמן.  כן, כדי לקנות עוד מנשאים. :)

הוכחה לכך שהייתה לי עגלה (תמונה עבור מודעה ביד 2):




לאחר שמכרתי את העגלה קניתי מנשא מבד ארוג נוסף, אבל קצר יותר, כדי שיהיה לי נוח יותר לקשור על הצד ועל הגב. 

המנשא החמישי נקנה כי מצאתי מנשא מדהים של יצרן אופנתי שמאוד נחשב באותה תקופה, במחיר טוב ושהתאים לשמלה שאהבתי.

פתאום ראיתי כמה זה כיף להתאים מנשא לבגד, להרגיש טוב ולשמוע מחמאות בלי סוף.

 והנה כבר יש אוסף של מנשאים. 

האוסף הראשון שלי:


תודות למנשאים שלי טיילנו המון, יצאנו לחברים, אפילו טסנו לחול לאיטליה עם תינוקת בת שנה ונהנינו מכל רגע. היינו מאוד אקטיביים, ניצלנו כל הזדמנות לצאת לטייל כי לא היינו צריכים לסחוב את העגלה, מה שעשה את החיים שלנו פשוטים ומלאים חוויות.

הילדה יכלה לינוק ולישון מתי שהיא רצתה ולא הייתי כפופה לסדר היום שלה.

בעזרת המנשא הצלחתי לשלב תינוקת קטנה בחיים שהייתי רגילה אליהם - חיים של טיולים, חברים, בילויים, שופינג ועוד.

כמה תמונות מאיטליה:



פעם ראשונה שמיאה ראתה שלג:


smile emoticon
כך אני רואה אמהות מושלמת :) אמא מאושרת, תינוק מאושר, שלום במשפחה.

אבל. הייתי כבר בקטע. רציתי לנסות עוד ועוד מנשאים חדשים.

גיליתי שהם כל כך שונים - ולא רק במראה החיצוני. צורת אריגה שונה, יכולות נשיאה שונות.
יש כאלה שאיתם לא מרגישים את המשקל של התינוק, יש כאלה אווריריים יותר ויש כאלה שכולם רוצים אותם (וגם אני רציתי).

ישנם מנשאים לקיץ עם תוספת משי ופשתן, ישנם מנשאים לחורף עם תוספת צמר, מנשאים לאירוע וליום יום, ולכל סוגי מצב הרוח.   יצרנים שונים ממדינות שונות - רציתי לנסות את כולם.

אז התחלתי למכור את מה שהיה לי ולקנות חדשים.

מאז שהיה לי את האוסף הראשון התחלתי לבקש מבעלי שתחביבו היה צילום לצלם אותי כל פעם במראה שונה ועם מנשא אחר. 


יום אחד שלחתי תמונות שצילמנו לאחד מיצרני המנשאים - והוא שמח לקבל אותם ולפרסם באתר שלו. 

כך החל שיתוף פעולה שלנו עם יצרן מנשאים מפולין Natibaby 
הם שלחו לנו מנשאים ואנחנו צילמנו אותם:






הצילום היה תמורת מנשאים עצמם, אותם ומכרתי וקניתי מנשאים חדשים וככה זה התגלל.

צילמנו גם דוגמניות אחרות - בעיקר חברות שלי מקהילת מנשאים מבד ארוג.
הנה דריה המהממת ובנה עידן:


וזו יוליה עם הבת שלה:





הילדה שלי גדלה, למדה ללכת, איך בכל זאת היתה זקוקה לי ועדיין השתמשנו במנשא (ועדיין לא קינינו טיולון). האוסף שלי גדל יחד איתה: 


הזמן עבר, נכנסתי להריון שני והמשכתי להשתמש במנשא גם בזמן שהייתי בהריון.

אמנם מיאה כבר למדה ללכת היא התעייפה מהר ותמיד המנשא היה לשירותה.

חוץ מזה היא עדיין ינקה והיה לי נוח להניק אותה במנשא בצורה נסתרת.

והאמת ששתינו פשוט נהנינו מזה:



 גם אחרי שנולדה בתי הקטנה אוסף המנשאים שלי המשיך להתרחב.

אוסף המנשאים שלי לקראת לידתה של יומי:

יצרתי קבוצה מיוחדת ב livejournal  לבעלי האוספים כמוני, שם השווצנו במנשאים חדשים, חילקנו דעות וניסיון אישי, ערכנו תחרויות ומשחקים, נפגשנו ביחד בחיים הריאליים, היתה תקופה ממש ממש כיפית. משם נשארו לי כמה חברות טובות.

במקביל פתחתי ארכיון של תמונות שצילמתי בפייסבוק, ניתן למצוא אותו לפי שם: My Wrapland

עם לידתה של יומי המשכנו לעשות צילומים עבור Natibaby















שיתפתי פעולה עם יצרני מנשאים נוספים בעולם, היתי פעילה גם בקהילת המנשאים הבינלאומית.
התחביב הזה גרם לי לשפר משמעותית את האנגלית שלי.

אני ממש, ממש שמחה שהייתי מהווה דוגמא לאלפי אמהות בחו"ל בעיקר, שהלכו בעקבותיי והשתכנעו להשתמש במנשא מבד ארוג.

הייתי פשוט פרסומת מהלכת למנשאים ולנשיאת תינוקות במנשא.

מנשא עזר לי מאוד ביום יום עם שני ילדים קטנים ללא כל עזרה.
ביחד עשינו את כל מטלות הבית וגם טיילנו בכל הארץ.


בשלב זה ידעתי הכל על כל סוגי המנשאים ועל כל היצרנים.

ניסיתי את כל סוגי המנשאים הארגונומיים (כשרים): מנשא עם טבעות, מנשא סיני (מאי טאי) ומגוון של ילקוטים.

עם כל הניסיון הרב הייתי נאמנה למנשא מבד ארוג. זהו המנשא הטוב ביותר, האוניברסלי, מתאים לכל המידות וכל הגילאים, ניתן לקשור אותו בעשרות דרכים מקדימה, על הגב או על הצד
והוא גם הפך להיות בשבילי אביזר אופנה וחלק אינטגרלי מהמראה החיצוני שלי.



התעדכנתי בחדשות, ניסיתי כל הזמן מנשאים חדשים וכתבתי עליהם review ופרסמתי בקבוצות של אוספני המנשאים.



היה אז בשוק יצרן גרמני בשם Girasol שהיחוד שלו היה בכך שהוא עסק בייצור מנשאים על פי הזמנה של חנויות מכל העולם.

אני נדלקתי על רעיון לייצר מנשא על פי הזמנה שלי. אבל לא היתה לי חנות. מה לעשות?

מצאתי חנות בחו"ל שהסכימה לקנות את סדרת המנשאים בעיצוב אישי שלי.

כך נוצר המנשא מבד ארוג Girasol Charoite על שמה של אבן בצבעים האהובים עלי.

אני עיצבתי אותו ויזמתי את אריגתו עבור אחת החנויות בחו"ל.

אלה החוטים שבחרתי עבורו:


 כך תיארתי אותו לעצמי וזו הדמיה שעשיתי בפוטושופ:



והנה ככה הוא נראה בפועל:


 מקרוב:



השם שלו שונה אחר כך ל Wistaria - זה אם תרצו לחפש אותו ב google :)

חלום קטן על מנשא בצבעים אהובים עלי שנוצר מיוזמתי התגשם!

כל זה היה טוב ויפה ומאוד עניין אותי.

אבל מבין עשרות יצרנים ואלפי מנשאים עדיין לא מצאתי  את המנשא המושלם. או את היצרן המושלם, לפחות.

עד שיום אחד, זה היה ינואר 2012 , הופיע בשוק יצרן מנשאים חדש, שהתאהבתי בו קשות והפכתי להיות המעריצה הגדולה שלהם בעולם כולו. זהו יצרן מנשאים מאיטליה Diva Milano .




בוודאות אין מישהי בעולם כמוני שניסתה את רוב המנשאים בקולקציות שלהם.




אני סבורה ובטוחה שזהו יצרן הטוב ביותר (וניסיתי הרבה מאוד סוגים של מנשאים שונים), שהתאים בצורה מושלמת לצרכים שלי.

כמה תמונות שלי עם מנשאים של Diva Milano:






אוסף קטן של מנשאי Diva Milano:



אז מה אתם חושבים? סוף סוף מצאתי את היצרן המושלם.
האם זהו סוף הסיפור?

לא, זה לא :)

באותה תקופה, בשנים 2012-2013 פרצה אופנה על מנשאים ארוגים ידנית.
הם היו  עשויים ב 100% עבודת יד באריגה על נול אמיתי. לכן הם היו גם מאוד יקרים וגם יחסית נדירים - היתה התלהבות ניכרת בקרב אוהדי המנשאים ממנשא ארוג ידנית.

מנשא ארוג ידנית של Heartiness, מהראשונים באוסף שלי:


לכן לא הסתפקתי בכך שסוף סוף מצאתי את יצרן המנשאים המושלם עבורי.

עלה בראשי הרעיון ליצור מנשא משלי. 
עשיתי מחקר מקיף  באינטרנט:
מי עוסק באריגה בארץ?
אילו סוגי אריגה קיימים? 
אילו חוטים מתאימים לאריגה על נול?
קראתי מיליון כתבות על טקסטיל, חוטים, סוגי אריגה ועוד. אפילו ביקרתי בשנקר במחלקת טקסטיל בחיפוש אחר מישהו שיוכל לארוג משבילי מנשא.

מכרתי את המנשאים שלי מהאוסף כדי שתיהיה לי אפשרות לקנות חוטים ולשלם על האריגה הידנית.

מצאתי וקניתי חוטים מתאימים:


למדתי בעצמי עקרונות אריגה על נול:




 ומצאתי כאן אצלינו בארץ את זיוה מבית Nula שידעה לארוג על נול והסכימה לארוג עבורי 2 מנשאים.

זיוה היקרה, אני מודה לך מקרב לב על הגשמת החלום שלי.

לראשונה בישראל! 2 מנשאים באריגה ידנית Made in Israel. קראתי להם Hibuki Skyfall ו Hibuki Twilight:


וכם הם נראים בפועל:
















ואני השתתפתי קצת בתהליך האריגה:


זה באמת היה הישג מדהים בשבילי. וחוויה בלתי נשכחת. 

אבל הזמן עבר, הבנות גדלו והפסקתי להשתמש במנשאים בכלל בשנת 2013.

 זה היה עצוב, אבל גם מרגש ומשמח - כי הבנות הפכו להיות עצמאיות יותר וכבר לא היו צריכות אותי כל הזמן לידן.

מכרתי את שאריות האוסף שלי.

אספתי את כל התמונות שצילמנו במהלך השנים האלה והפקתי ספר שלם על תולדות שימוש במנשא במשפחה שלנו:









אבל איכשהו הסיפור שלי לא נגמר עד עצם היום הזה.

כיום אני מנהלת את העמוד הרשמי של Diva Milano בפייסבוק:
https://www.facebook.com/divamilano.sling/

אני ממשיכה לדבר על מנשאים, ללמד חברות להשתמש בו, לעזור לכל מי שמחפש עזרה וכמובן לצלם:



הניסיון שלי מראה שמנשא מבד ארוג זוהי המצאה גאונית, ששינתה את החיים שלי ויכולה לשנות גם את שלכם או של היקרים שלכם.

אני כל כך מאמינה במנשא מבד ארוג וכל כך רוצה שלכל אמא בארץ תיהיה האפשרות להנות ממנו, 
שאני מוכנה להקדיש את חיי להגברת המודעות בארץ בכלל לנשיאת תינוקות ולנשיאה במנשא מבד ארוג בפרט.

אם יש לכם תגובות / שאלות / בקשות / מה שתרצו - אני זמינה בווטסאפ 054-2552161

תודה שקראתם עד הסוף. מקווה שנהניתם!

מאחלת לכם נשיאה מהנה בבריאות ואהבה :)

אירה אביב

נכתב עבור אתר המנשאים חיבוקי www.hibuki.store


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה